جیم ران
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

زندگی‌نامه بزرگان | جیم ران کیست ؟
جیم ران کیست؟ آیا تا کنون نام پدر فلسفه ی تجارت، کارآفرین موفق، نویسنده ی بنام، مدرس دوره های موفقیت که شاگردهای بنامی همچون آنتونی رابینز، دارن هاردی و … را در لیست خود دارد و سخنران انگیزشی، جیم ران مشهور به گوشتان خورده است؟ جیم ران معتقد است، رازهای موفقیت و توسعه فردی هدف ناخودآگاه تمام انسان‌هاست؛ حتی آن‌ها که به ندرت متوجه‌ آن می‌شوند و همچنین آن‌ها که با ذهن آگاه خود پذیرای آن می‌گردند. داستان زندگی جیم ران(Jim Rohn) بعنوان یکی از افراد موفق جهان که در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ به دنیا آمد، تبدیل به سرمشق بسیاری از افراد موفق ایرانی و جهان شده است. زندگینامه کامل جیم ران را در سایت راز موفقیت مطالعه کنید. جیم ران کارآفرین و نویسنده بود. سخنرانی‌های تاثیرگذار او موجب دلگرمی میلیون‌ها نفر شده و جرقۀ امید را در اجتماع روشن کرده است. اگرچه در ابتدا بسیار فقیر بود، با تلاش‌های بی‌دریغ و ارادۀ مصمم توانست در نهایت موفقیت و رفاه فراوانی به دست آورد. او اسطوری عزت نفس سالم و اعتماد به نفس کارآمد است. جیم ران بیش از ۴۰ سال از زندگی خود را صرف گسترش چشم‌اندازهای ابداعات خویش کرد. او ایده‌های خلاقانه‌ای مطرح می‌کرد و بدین ترتیب به افراد بسیاری کمک می‌نمود تا استراتژای مناسب برای زندگی خود را ایجاد نموده و به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

استعداد جیم ران در سخنرانی
سخنرانی‌های شیوا و هوش صریح جیم ران که موجب شهرت و عزتش شد، باعث شد تا به عنوان یکی از برترین اذهان فلسفی آمریکا شناخته شود. کتاب‌ها و برنامه‌های صوتی و تصویریِ متعددی که جیم ران منتشر نموده است، به مخاطبان کمک کرده تا ظرفیت‌های ذهنی خود را گسترش دهند و اعتقاد و اعتماد خود به توانایی‌های و مقاصد خویش را تقویت کنند و به اصطلاح، پایه ای افزایش اعتماد به نفس بسیاری از افراد موفق جهان را برنامه ریزی کرده است. در این راستا کتاب ۷ اثر از جیم ران معجزه ی نویسندگی او به حساب می آید. هر کسی که از توصیه‌های جیم ران پیروی کرد، در نهایت به مقام اجرایی بالایی در شرکت پارامونت رسیده است و همنشینی با این استاد بزرگ را راز موفقیت خود عنوان کرد. جیم ران افراد زیادی را در زمینۀ توسعۀ فردی آموزش داده است و به طور مستمر در زمینۀ آگاهی‌بخشی به مردم فعالیت کرده است. وی در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ درگذشت.

جیم ران - شغل جیم ران - کتاب های جیم ران

زندگینامه کامل جیم ران
جیم ران در مزرعه‌ای در آیداهو به دنیا آمد و خانواده‌اش به هیچ عنوان مرفه نبود. مادرش کلر و پدرش امانوئل، جیم ران را به مدرسۀ محلی فرستادند. جیم متوجه شد که در آنجا چیزی به جز دانش عرف یاد نمی‌گیرد. مهارت‌های داستان‌گویی که از پدرش به ارث برده بود، کمک چندانی برای دستیابی به آن‌چه که می‌خواست به او نکرد. جیم ران در طی دوران تحصیل تاکید داشت که آن‌چه که می‌خواست را یاد نمی‌گرفت؛ منظورش زندگی و راز موفقیت در زندگی بود. جیم ران پس از یک سال دانشگاه را ترک کرد به دنبال یک شغل حقیقی گشت. هرچند که این کار باعث شد در سن ۲۵ سالگی کاملاً بی‌پول و بدهکار شود.

جیم ران و سفر به اوج
در این هنگام، ران نه‌تنها یک همسر بلکه پدر نیز بود و اصلاً نظری نداشت که باید در ادامه چکار کند. در همان دورانی که به سختی تلاش می‌کرد تا مایحتاج خانواده‌اش را تامین کند، از سوی دوستش به سمینار اِرل شوآف دعوت شد. از این نقطه بود که سفر ۵ سالۀ جیم ران برای خودشناسی آغاز شد و مرحله به مرحله پیش رفت. شوآف به صورت شخصی به آموزش ران پرداخت. او مسائلی همچون ارجحیت رشد فردی به شغل، فلسفۀ درآمد و برتر از همه، تغییر خویشتن را به وی آموزش می‌داد. آخرین مورد از همه مهم‌تر است زیرا برای ایجاد هرگونه تغییر در زندگی، ابتدا باید خود را تغییر داد.

مسیر زندگی جیم ران
بنابراین ران خود را با یک شیوۀ جدید زندگی تطبیق داد – مسیر مستمر توسعۀ فردی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس و رهایی از طرحواره های ناسازگار اولیه. درک این مسئله که می‌توان هر خواسته‌ای را به دست آورد، زمینی محکم زیر پای او قرار داد تا بر آن بایستد. ران در ابتدا فروشندۀ یک فروشگاه زنجیره‌ای بود. با این وجود، او به لحاظ ذهنی بر این مسئله آگاهی داشت که بهتر است فرد از کسب و کار خود سود به دست آورد تا اینکه حقوق بگیر دیگری باشد. به نظر می‌رسد که آخرین مرحله از زندگی شوآف صرف هدایت ران شده تا به فرد بهتری تبدیل شود، زیرا قبل از اینکه شوآف در سال ۴۹ فوت کند، در پنج سال پایانی عمزش به طور مستمر ران را تشویق می‌کرد تا میلیونر شود. از این رو، ران رویایی که شوآف برای او تجسم کرده بود را تحقق بخشید. هر چند که این داستان بسیار الهام‌بخش و جذاب به نظر می‌رسد، اما تمام این‌ها فقط شروع سفر ران می‌باشد.

جیم ران - زندگینامه جیم ران - زندگی نامه کامل جیم ران

در دهۀ ۶۰، ران به بورلی هیلز کالیفورنیا مهاجرت کرد و داستان خود را در یک کلوب تعریف کرد. آیا خاطرتان هست که گفتیم ران همیشه مهارت‌های داستان‌گوییِ فوق‌العاده‌ای داشته است؟ داستان او با عنوان «پسر اهل مزرعۀ آیداهو که به بورلی هیلز رسید» به خاطر تمام شنوندگان ماند. این قضیه باعث شد تا از سوی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی جلسات مختلف برای او دعوتنامه ثبت نام گردد تا به عنوان سخنران حضور به هم رساند. در سال ۱۹۶۳، ران به طور مرتب شروع به سخنرانی کرد و از آن‌جا بود که به تدریج به عنوان یک سخنران بین‌المللی شناخته شد و در محافل مختلف در سراسر جهان مطرح شد و راز جذب پول و ثروت را آموخت.





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: